Tvåtusensju vart är du nu?!

Tvåtusenåtta har nu levt i exakt en vecka. Det nya året har kantats av framtidsångest. Det är nu allt ska börja. det är det här året allt ska ta fart. Jag har lovat mig själv att inte skuta det farmför mig längre. Så nu ska listorna skrivas långa.

Tvåtusensju var på intet sett ett mer spektakulärt år än något annat. Och minnen från året är få och otydliga.
Det år som gått avslutades på samma plats som det nya började. Tvåtusensju tog med sig en kännsla av övergivenhet. Skumpa förtärdes med min älskade vän Emelie. Årets först månader fortsatte med att mest hänga på klinten tillsammans med Emelie och Jessica. Tog även en tripp till skövde.

  

Mars bjöd på många utflykter med Maria, vi besökte tillochmed "hela hallen gungar" hon och jag.
April innebar stora förändringar. Det är inte längre A och jag. Något som länge gått på styltor rasade. Det var humörsvängningarnas tid och många nattliga samtal som jag inte klarat mig utan. Jag och Jessica flyttar tillsammans in vid storatorget. Och nu utspelar sig en helt underbar vår med massor av Almedalshäng och fester.
  

Sommaren kom och började med den härliga Hultsfredsfestivalen. Jag tog mig dit i "Ronny" tillsammans med Barret, Jessica och Emelie. Och det blev en riktigt lyckad fest på alla sätt.
  

Efter hultsfred gav inte sommaren så mycket mer för min del. I min husvagn och på jobbet spenderade jag i princip all min lediga tid. Satte upp lappar för att försöka motivera och muntra upp mig själv. Detta med varierande reslutat. Det fanns dock ljuspunkter:
Ett nattligt bad i kalkbrottet med tillhörande buskörning på grusvägar. Bilutflykter med caben. Midsommar och fördelsedagsfirande.Och Besök av världens bästa karl; Cippa! Sommaren avslutas vemodigt med middag på creperiet för att ta farväl av Camilla som försvann till sydligare breddgrader (Malmö)

       

Sommaren är slut.

Jag flyttar hem till den trevlige herren Kristofer och trivs som fisken. Det blir lite alkohol och lite jobb. Mest små fester hemma hos mig eller hos Emelie. Det blir Jul-Kaka på effes och jag, Maria och Emelie är de vackraste smällkaramellerna man någonsin skådat.

    

Sen åker Maria. Det blir tomt och ensamt.
Jag får mitt hjärta krossat och åker på Sverige-turné för att få komma bort. Jag och Emelie ser Kent. Jag besöker Johanna och Camilla. Hittar tillbaka till skövde och bor hos Jessica ett tag.

Julhelgen är snurrig men trevlig.

Nu har alla åkt igen. Tillbaka till sina större, mer spännande städer. Jag längtar också bort. Men jag vill veta att jag väljer rätt. Innan jag väljer. Så framtidsångesten fortsätter.







Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, tänk att det alltid är så kul att läsa årssammanfattningar! Jag blev genast sugen på att skriva mig min egna årskrönika. Och bilderna sen! Alltid kul att se
och minnas tillbaka! Puss min stjärna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback