"Var misstänksam mot människor som påstår att kärlek är viktigare än fördelningspolitik."

Just nu i denna stund pratar jag med en väldigt nervös tant som har blivit lite sjuk. Hon pratar väldigt fort. Och jag lyssnar inte riktgt, men jag vet vad hon vill ha sagt. Och det enda jag behöver säga är att hennes biljett går att boka om, av, ja, you name it! Men det vill hon inte göra, inte än.

Den här dagen började med att jag vaknade och insåg att jag sovit hela natten med kläderna på. Väl på jobbet är förvirringen total. Efter kanske tio avsnitt "6 i stan" igårkväll så är relationsfrågorna i fokus. Att då tro att internetsnokande ska hjälpa en att förstå är nog inte helt rätt taktik. Kanske är det ett tecken, att ansiktsboken nu inte längre släpper in mig och säger att jag måste vänta ETT PAR TIMMAR! suck. "We apologize for the inconvenience." - Dom skulle bara veta!

Arbetsdagen slutar klockan sexton. Det känns som en evighet tills dess. Jag har redan lyckats peta i mig min tredje kopp kaffe. det kommer ju inte bli bättre. Eller kanske kommer det, för att börja dagen med att snacka loss med exets nya, 6 år äldre, neurotiska flickvän sätter ju oddsen på att det bara kan bli bättre ganska högt!

Hoppas att dagen tar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback