Det är synd om turisterna.

Man kommer lite närmare livet. Och man får sig en funderare.

Ikväll är kvällen jag längtat efter. Jag jobbar 7de arbetsdagen och efter denna är det bara två till att döda, sen har jag klarat av min "vecka". Jag ska träffa johanna. Vi har inte setts sen i april någon gång. Ska bli sjukt kul. Jag ska lura med henne att gå på moneybrotherspelningen. det går nog bra! Jag hoppas att solskenet håller i sig till ikväll så hon får en fin gotlandsvistelse och vi kan sitta på strandpromenaden och dricka öl.

Igår såg Hemse solen för första gången på två veckor. det var härligt! Jag och lillasyster skyndade att ta caben till burgsvik för att gå på bio. det var tokigt mysigt. Kul att umgås med syster. Det brukar vi inte göra. Men hon börjar bli vuxen nu. hon också. och vi har mer och mer gemensamt. Och på tal om gemensamt är våra händer. Mina och systers, precis likadana. Samma storlek. Samma form.

Filmen igår var "Se upp för dårarna". Typisk ny svensk film. Halvkassa skådisar. kulturkrock och rasist tema. Men den var mysig. varken mer eller mindre.

6h kvar, way to go, girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback