Lite utdrag från gårkvällens minnesbilder.

Jag vet inte vart jag ska börja.
En väldigt olustig känsla infinner sig hos mig för tillfället.
Den har funnits där sedan jag vaknade i morse.
Hade en obehaglig dröm, med gamla och nya pojkvänner, manliga bekanta, otrohet, tvivel och misär.
Känns lite bättre nu när jag kommit hem men fortfarande olustigt.
Ville gråta hela bil resan hem men höll mig i skinnet, man vill ju inte vara en trafikfara, eller nåt.

Igår träffade jag mitt ex. Eller ett av mina ex, jag har några stycken (läs tre). Han var min tonårsförälskelse, vi skulle leva tillsammans resten av livet (haha) men våra världar passade aldrig ihop. och vi gick åt helt olika håll. Det var underligt att se och prata med honom. Han såg lika dan ut nu som för 4 år sedan då vi gjorde slut. kanske lite smalare, vad vet jag. Jag hade cowgirl utstyrsel och var inte alls speciellt het. men det spelar nog ingen roll. Han hade i alla fall kavr samma drömmar och samma sätt att se på livet verkade det som. Underligt att träffa någon man älskat som nu bara är en främling, med ett gemensamt förflutet. två år har gått sen vi sågs sist. Lika länge som jag och August varit tillsammans nu, hm.. underligt. Han frågade hur det var med killen, men han menade nog H, eller jag vet inte.

Kvällen bjöd faktiskt på fler intressanta möten. Jag träffade Lisette och Sabina på Munkkällaren, vi dansade lite tillsammans och det var väldigt trevligt att återse dem. Vi mötte ett av orginalen som ville bjuda mig på en dans, men är man 40+ och skallig med en vikt på över 100kg så tror jag inte att man har så stor chans med småtjejerna. Jag var inte direkt trevlig mot honom och jag såg en tår i ögonvrån när han gick därifrån. Men vafan tänker man på. Gubbjävel.

Jag var faktiskt inte alls speciellt trevlig igår. Jag berättade glatt för trettioåringarna som försökte ragga på mig på westernfesten att jag varken var trevlig eller rolig, det bjöd på en öl i alla fall. Iblan är det bara för lätt att vara tjej!

Så till det sista värt att nämna om gårdagen. Jag var på westernfesten ute i Bro hos Erika. Det var roligt att blivit bjuden dit och dekorationerna var underbara. Det var kul att träffa Micke och jag lärde känna några, som jag faktiskt var trevlig emot. Ett exempel var min kusins ex Vilda. Det roliga var att när man kommer till Effes så sitter ju båda bröderna Wahlgren där. Det var riktigt kul att träffa dem. för jag har ju faktiskt aldrig kännt mina kusiner speciellt väl.

Kvällen slutade med att jag fick gå hem själv till Emelie och vänta på att hon skulle komma hem. Hon kom inte.

Men över lag var det nog en ganska rolig afton. Tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback